Pravidla saunování
ve finské sauně

Jak se správně saunovat ve finské sauně

Než vkročíte do sauny
 

  • Poraďte se se svým lékařem, zda je saunování pro váš zdravotní stav vůbec vhodné
  • Optimální doba pro saunování je podvečer, aby mohl po saunové lázni následovat spánek. Nevstupujte do sauny dříve než dvě hodiny po konzumaci posledního jídla
  • Nechoďte do sauny bezprostředně po značné tělesné námaze
  • Důležitá je pravidelnost v saunování – vymezte si 2 hodiny alespoň jednou týdně
  • Připravte si mýdlo, masážní žínku či kartáč, ručníky k podložení, osušení a frotáži kůže, krém k ošetření suché kůže po saunování, vodu k doplnění

Jdeme se saunovat

  • V šatně si odložte oděv, prádlo i šperky. Obujte si koupací obuv, vezměte si mycí potřeby a ručníky.
  • Nejprve běžte do sprchy, důkladně se umyjte mýdlem, osprchujte se teplou vodou a před vstupem do sauny osušte ruční
  • Při první návštěvě sauny si sedněte nebo lehněte na spodní lavici na vlastní ručník.
  • Optimální teplota je 75 °C, tato se nachází ve výšce asi 1 m nad podlahou.
  • Při pocení masírujte pokožku celého těla prsty, dlaní, žínkou či kartáčem.
  • Po odchodu ze sauny si teplou vodou osprchujte celé tělo a běžte se ochladit do ochlazovacího bazénu nebo pod studenou sprchu, tam pobuďte maximálně 2 min.
  • Do bazénu vstupujte pomalu a ponořte pod vodu celé tělo včetně Můžete udělat několik plaveckých temp, případně pár cviků na čerstvém vzduchu mimo bazén.
  • Pokud jdete ven, nezapomeňte na koupací obuv, jinak vám hrozí prochladnutí.
  • Po prvním prohřátí je možné saunování doplnit cílenou částečnou masáží, uvolněním svalů, vaziva a kloubů na žebřinách či aretačním lehátkem.
  • Před dalším vstupem do sauny se osušte a lehněte si na vyšší Teploty nad 90 °C jsou nevhodné. Vyšším teplotám je lépe vystavovat nohy než hlavu.
  • Prohřátí a ochlazení se většinou opakuje třikrát. Malé děti by měly ležet na spodní lavici při teplotách maximálně do 50 °C a prohřívat se kratší dobu. Po posledním prohřátí a ochlazení se osprchujte vlažnou vodou, vlasy umyjte šampónem a suchou pokožku ošetřete vhodným krémem.
  • Do odpočívárny vstupujte po dostatečném ochlazení, na lehátku se přikryjte a odpočívejte. Dopřejte klid sobě i ostatním.
  • Vypocené tekutiny doplňte neslazenou minerální vodou nebo přírodními ovocnými šťávami. Pamatujte, že alkohol a kouření ruší účinek saunování.
  • Po sauně vynechejte intenzivní tělesnou námahu. Vhodná je chůze domů na čerstvém vzduchu. Pokud následuje nerušený spánek, druhý den se probudíte s novým elánem do života.

KONTAKTUJTE NÁS

13 + 10 =

Showroom:

 
Adresa:

Poděbradská 88/55
198 00 Praha 9

Telefon:

+420 777 682 081

E-mail:

praha@vital-trend.cz

 

Výroba:

 
Adresa:

Šalounova 470/38
703 00 Ostrava Vítkovice

Telefon:

+420 596 121 191

E-mail:

info@vital-trend.cz

 

The English version:

 

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít